Klart man kan förändra, bara man vill.

Skolmaten suger, jag har aldrig varit kräsen men det här är oätligt. Många tycker att det är helt outstanding oätligt. Under all kritik.
Att gå och hungra, först före lunch, och hoppas på ätlig mat, och sedan gå och hungra efter lunch är nästan omänskligt.
Dagens meny: Fisk - i tomatblask. Med pulvermos, klumpar och vatten. Fisken smakade alldeles för mycket fisk. Nästan på ett ruttet sätt.
Gårdagens meny: Hm, kommer inte ihåg vad det var för nåt.....Jo, just det. Korvstroganoff. Nästan genomlagad korv med nästan kokt ris.
Istället för att köpa in mängder med Cornflakes, yrkar jag att man ska satsa på den riktiga maten istället.
Det är många som inte äter i skolan, äter man så äter de flesta flingor, och hur mätt blir man på det?

Dagens nära-döden-upplevelse var när jag förde skolmat på tal med klassens elevrådsledamöter, de hävdade att de inte kunde klaga på maten i elevrådet, p.g.a att det bara inte gick. För att så kan man inte göra.
Nähä? Bra inställning ni har!=) Och varför inte?
De kunde de tyvärr inte svara på...
De tyckte att jag skulle skriva en motion och lägga i deras brevlåda.
Vilket får mig att komma på följande:

Dra ihop fler elever i umgängeskretsen och utanför som är kritiska till maten, skriva en motion, och brevbomba elevrådets brevlåda! Det måste gå, det kan inte bara vara jag som äcklas av maten. Det kan inte bara vara jag som är hungrig hela dagen. För jag är inte så värst kräsen. Det kan inte bara vara jag som vågar stå upp för mina åsikter och försöka förändra. Måste ju vara minst två pers till iallafall.

Det tänker jag göra från och med imorrn, förutsatt att jag kommit på hur jag ska gå tillväga innan jag fått med mig fler, imorrn (eller den här veckan) vill jag börja. Jag tänker inte acceptera att antingen svälta ihjäl eller äta flingor till lunch varje dag. Jag tänker inte acceptera att det inte går att göra någonting förrän jag fått det bekräftat och lagt under min näsa.

That's it.

En annan underlig grej är att Sundahallen, som ligger 50 meter bort från skolan, som är ett friskvårdcenter och motionscenter bara säljer godis, läsk, bullar eller hamburgare och pommes frites.
Ser ni dubbelmoralen? Det förbrända fettet liksom bara skrattar åt det fett och socker som återkommer. Det är ju efter en fysisk ansträngning man får sitt sug, och vill stilla det. Fatta vilken vinst cafeterian går med! Jäklar vad de blåser oss.
Frukt säljer de, men det är rätt dyrt, och rätt gammalt. Skrynkliga äpplen och bruna bananer^^
Ska nog ifrågasätta eller kritisera det nu, i samma vända som hela skiten kanske sätter igång med maten. Om det nu gör det.

Tänk på att Tiga är att Acceptera och acceptera något dåligt vill väl ingen? Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0