Näringsbrist

Skolmaten är ju som sagt nästan oätlig, så jag lider antagligen av näringsbrist. Igår, sista lektionen, fredag eftermiddag, kände jag mig nästintill svimfärdig. Yr och vimmelkantig. Tråkigt.

Nu är liksom måttet rågat. Snart. På måndag går namninsamlingen ut, får se hur det går=) Överraskande, och misstänkt många var villiga att skriva under, helst fem gånger var. Toppen.

Visst är det en prestation att bli hatad/ eller älskad av en hel värld. Nämner inga namn. Men många kändisar har ALLA en åsikt om.

Det är kult att ha en Ramones tröja. Även om man tror att det är ett fotbollslag eller en bilsort. Sånt är störande.
Som när Green Day var stora för två år sedan med American Idiot. Alla fick en åsikt om dom, de flesta gillade dom, oavsett om de verkligen gillade musiken eller bara gillade dom för att gilla dom. De personerna liksom förstörde nöjet av att gilla dom. För att alla gillade dom. Då var det ju liksom inte lika kul längre. Fast dom är fortfarande bra. Jag bär fortfarande deras tröja ibland. Många lyssnade på GD för att de var coolt, som sagt. Många fattade inte vad de sjöng om, och där missade de hela poängen, enligt mig. De blandade ihop tråkiga "tretton-på-dussinet" texter med deras texter. Tro't eller ej, men fortfarande finns det dom musiker som lägger ner deras skäl i musiken.
Exempel: Bruce Springsteen, the Hives, the Killers, Green Day mfl.
Exempel som inte gör det: Rihanna, Britney Spears. Eller välj valfritt som cirkulerar på P3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0