Skåne:D

Mitt höstlov har varit skitkul.

Ystad: En jättemysig stad. Såg Råttatouille med syskonen, den bästa barnfilm jag någonsin sett, tror jag. Den var smart gjord, och förnedrade inte barnen som barnfilmer kan göra ibland. de hade framställt den enda betydande tjejen i filmen med en cool, respektfull attityd. I like.

Gränderna i Ystad är lite som att sätta en fot hundra år tilbaka i tiden, samtidigt som att stå med en fot bredvid Åhléns. Men tanterna i affärerna är lite surare i Ystad:
-Hej! Jag vill lämna tillbaka den här mössan.
-Jasså? Passade den inte? Nästa gång bör du ju ta med dig din mamma, så att hon kan bestämma för dig. det blir kanske lättare så?
-Ööööö...?
Hon slängde pengarna till mig.
-Påsen vill jag ha tillbaka också!

Hoppas bitchen är mycket nöjd med att få en kund mindre samt skrämt iväg de andra med.

Malmö: Gick för mig själv, utan familjen, i Malmö. Otroligt skönt. Malmö är en fin stad. Lugnt lunkade, på nåt sätt.
Det blåser från orienten liksom, man berörs av det på ett exalterande sätt, samtidigt som man lallar runt på gator där invandrares mataffärer blandas med KappAhl och andra kedjor. Skåningar är så sköna, här är en av dom. I en JC affär;
-Hejsan! Jag undrar om det är separata byxor för kvinnor och män?
En kille sitter och syr upp byxor vid dörren. Han har dreadlocks. Ser lite ut som en vit, svennig variant av Bob Marley.
Han skrattar gott. Pinsamheten liksom växer i takt med hans skrattande....
-Hmm..ja du...vad för byxor vill du ha?
- Såna som dom här, typ. Pekar på mina byxor.
-Jaha, duuuu....Marta tar hand om dig.
Marta hjälper mig lite, kämpar för att dölja mitt ointresse inför några fula byxor, tackar för hjälpen och går därifrån.
Tittar fokuserat framför mig för att inte behöva säga massa trevliga fraser till dreadlocks killen.
Han säger:
-Meeen duu? Vi ses igen!

Skulle köpa en väska på NoaNoa, en dam framför mig i kassan predikade om sin livs histora och hennes meriter i åratal. Vem fan bryr sig? Hennes jobb var tydligen otroligt viktigt för henne. Kassörskan såg ömsom lidande ut, ömsom väldigt intresserad. Hur man nu får ihop den kombinationen.
Fast hon var gammal, typ 80. Får ju snacka på medans man kan, liksom.

Köpte en pumpa och kom på att jag ska hissa upp mina högtalare i taket.

Köpenham: Åsynen av Ö-bron cool.
det är skitsvårt att få fram ord som beskriver Köpenhamn utifrån vad jag tycker och tänker. Världens mest spännande stad. Danmark är coolt. Var i Helsingör också. Ska ägna ett helt inlägg åt vistelsen. Nu är jag stressad för min bror ska spela nåt online spel, hans polare ringer hela tiden och piper och håller på.

Lund, Mossbysstrand, Mårten Sandén, Helsingör, Köpenhamn och mitt övningskörande får snällt vänta tills imorrn:/ Aaahh. jag måste ju skriva nu när allt är färskt i minnet. Har skrivit massa mind-maps o stuff. Men det fattar varken mamma eller Adde.

Fast jag kan ju avsluta med att mitt höstlov har varit fantastiskt. Roligt på alla vis. Jäkligt inspirerande. har fyllt på mitt förråd av grejer jag kan fantisera om till bredden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0