På bussen.

Sitter på en buss, som åker mot Mollösund. På stiger en man som uppenbarligen ska nån helt annanstans:

Mannen: -Men vänta. Vart tar du mig? Här ska du väl inte åka?
Busschaffören: Jo, till Mollösund.
M: Nej, men till Hälleviksstrand brukar du ju åka. Bussen går alltid till H-strand.
BC: Nej, det står M-sund på bussen.
M: Men jag såg ju att det stod H-strand på bussen. Jag såg det ju. Jag såg det!
     Din jävel. Du har lurat mig. Var ska jag gå av nu då? Vad ska jag göra nu? Du får fan ta och köra hem mig, du lurade mig. Jag kan ju inte gå i regnet fattar du väl?
BC: Nej, men du åker med fel buss.
M: Din jävla idiot. Jag ska fan stämma dig. Du lurade mig.
(Ringer sin mamma)
Busschaffören lurade mig, han kör fel med vilje, han är dum i huvudet. Jag ska stämma hela jävla bunten!
Mamman: Var är du då?
M: Jag vet inte var jag är, jag vet inte var jag är. I Mollösund är jag. (Inte alls)
Mannen till BC: Jag stämmer dig. Ditt jävla svin. Ditt as. Fy fan för dig. (går av)
IDIOT!

Busschafören blir rasande. Han som är så snäll. Det var min hemfärd.

På bilden idag hade vi ovanligt roligt. I alla fall jag och Anna. Om de andra hade kul vete sjutton. Antagligen inte. Inte just då. Vi citerade repliker och händelser ur "Sunes Jul". Så underbart. Så kul. Slutade med att jag skakade av skratt,  och kunde inte få luft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0