Mållös

Han var så tydlig, så övertygande. Men så behövde jag gå på toa under en lektion och såg någonting som jag inte hade behövt se. Jag hade gärna stått över, för det jag såg kastade om min vardag rätt rejält.

Han har tydligen tjej. Den idioten. Den förbannade lögnhalsen har grundlurat mig totalt, berövat mig. Allt snurrar och jag kan inte fokusera riktigt. Allt jag tänkt och drömt om hela hösten försvann, demolerades och grusades över fem minuter. Hans tjej är ju inte ens snygg. Han hade ju visat klara, tydliga tecken.

Vad gör man nu då? Hur hanterar man situationen på lektionerna? Ska man låta allt bero? Eftersom han var så tydlig? Ska man brevbomba honom och göra livet pestigt för honom? Ni som vet, eller tror att ni vet, har en viss teori eller erfarenhet. Hjälp mig då, då.

Funderar på hur jag ska stå ut helgen att traska runt i samma hus med mina föräldrar utan att bli galen på deras frågor.

Jag tänker: Ge mig nån drog så jag glömmer allt. För det här har inte hänt, eller hur? Varför lyssnade jag inte på de som sa att han var en idiot? Ensam är stark. Han var ändå inte lik dig.
Så fuck off. Ingenting hjälper ju. Kunde inte sova så bra i natt.

Jag mår illa. Jag hatar honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0