CSN trubbel

Jag har CSN kort. Jag vill beställa Hives nya skiva, fraktfritt. Hur gör man? CSN fattar ju inte sambandet med CDON.com. Någon där ute som vet hur man gör. Man måste ju vara över 18 år, men enligt CSN kan man beställa under 18. Ööööö???

Jag ska gå ur svenska kyrkan!:D Även fast jag är under 18. Gud vad stolt jag är. I dag försökte massa religiösa personer i min klass att övertala mig till den kristna tron. Det var hemskt äckligt. Så nu ska jag bara sammanfatta ett brev till församlingen. Mina föräldrar måste dock vara med. Varför är så många kristna? Det är fortfarande heligt att vara kristen i Sverige. Det är någon form av tabu att prata atesim bland troende. Är de rädda för att se sanningen i vitögat, att inse att de kanske har fel. Det är alldeles för få som kritiserar religonstillhörighet överhuvudaget. Det är för få som kritiserar allmänt. Tänk om det kunde bli som det var på 60 talets Upp till kamp.

Varför finns det krig när det finns tiotal gudar som hela jorden bönar och ber till dagarna i ända, för nåd och förbarmelse. Då skiter ju gudarna helt klart i sina troende. Snälla bevisa för mig att gud existerar. Och ta inte fram bibeln bara, den kunde jag också skriva om jag fick lust.

Jag har inget vidare bra erfarenheter av troende. Oberoende på vilken religion de tror på. De är falska, blåögda och så jävla taskiga. Många har varit det. Som jag har träffat. Som att ett kors om halsen ska skydda en som om man går i en bubbla. Ugnefär lika effektivt som att bära en röd tröja ju. Men många har varit alldeles fantastiska också. Så det är orättvist att säga så som jag gjorde ovan. Bara det att de som varit så jävla taskiga mot mig har varit väldigt religiösa tycker jag inte är så posetivt. Religion är Opium, Kaffe, Godis, Alkohol, Kokain eller något annat beroende framkallande för folket.

I USA är det läskigt. Såg en dokumentär för ett bra tag sedan om kristenhet. Jag ville inte se. De gick ju i trans, de talade i tungor. 7 åriga barn!?

En religion kommer aldrig kunna skapa rättvisa eller hindra dig från att gå igenom livets hårda skolor och svek. Get used to it.

(Jag är beredd på att jag kommer få sms eller annat inom en kvart efter att jag publicerat detta.
Antagligen kommer jag återkomma till ämnet när jag kommer på nåt bra)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0