Grannar är som Norge och Sverige, antingen älskar man dom, eller hatar dom.

I detta fallet hatar, honom. Gubben bredvid. Han är skum. Han tror att han äger världen, ialla fall stället jag bor på. (Det är ingen by, finns ingen kyrka, affär eller gammal skola, inte ort heller, så det är ett ställe) Barn får inte bygga kojor i bergen, grenarna kan ramla ner på vägen. Låt mig relatera till en händelse som hände då björnbären var ätbara tidigare i höstas:

Mina syskon äter björnbär med ett antal barn till. Grannen stannar bilen och vevar ner, yppar följande:
- X har sagt till mig att jag ska säga till er att ni inte får äta björnbären här. Ni förstör marken ni står på.
Va? Jaha....? I vilken regelbok står detta?

De går hem, berättar hela historien, vi går ner till X för att höra vad f*n han håller på med.
X säger att Y (grannen) bara har hittat på alltihop. Och tillägger dessutom att man gemensamt borde strypa Y.
Grannsämja!
Sedan går turen vidare till Y. Till hans försvar säger han att våra träd är för höga. End of story.

Vilket får mig osökt att tänka på dessa träd. Y vill ta ner alla träd som finns på det här stället. Ett kalhygge. En flygplats. Hur fint är det egentligen?
Det första Y sa när vi kom hem från vårat sommarställe i somras var följande:
Hur känns det att komma hem till en överbevuxen trädgård?
Bara för att vi har ett liv och inte tittar på när gräset växer.
Det här är bara ett axplock av alla incidenter som inträffar varje månad. Y råkar dessutom vara våran granne. Han råkar ha full insyn på våran ytterdörr.
Nog om honom, men vissa ämnen måste man dela med sig av till omvärlden. Kanske är det någon som har det värre? Vore skönt i så fall.

Jag har fått in norsk P3 och norsk Kanal 24. Vilken ultimat lycka! De spelar tusen gånger bättre musik än svenska kanaler. I love.

Franskan är en fantastisk höjdpunkt i skolan. Hela dagen har varit en ren och skär höjdpunkt.
Mer om det sedan:D

Ikväll tävlar min syrras kompis i lilla melodifestivalen. Hade Christer Björkman varit död hade han vänt sig i sin grav. Vilka texter de får ihop, de små liven. Fast de är lite imponerande om man vill lägga den sidan till.

Kom på en grej om min käre granne Y: Han har träffat en kvinna. Till en annan bra, älskvärd granne hade han sagt såhär:
(Ponera att han är barsk och strikt)
Han stövlar in i huset, sätter sig i en fåtölj och säger:
Jag har träffat en kvinna. Vi har setts i 14 (!) dagar. Vi ska vara särbo.

Efter 14 dagar hade han insett detta. Låter romantiskt.

Jag ska berätta mer om vad som hände i skolan, när jag har sammanfattat det lite i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0