På G

Ni vet, mammor brukar ju komma upp (eller ner) till den nivån där de alltid frågar sin äldsta dotter (mig) huruvida de kläder de har på sig är snygga eller inte. Det är ju faktiskt enerverande jobbigt nog. Inte nog med det har pappa börjat också. Två frågor - om samma plagg - på två dagar. Mon Dieux!

Jag själv är inte överdrivet intresserad av kläder.....och tycker att de kan fixa sånt själva. Har de levt ett liv utan barn, kan de ju klara ett tagtill. Men hur lyckas jag att få mamma, plus pappa (som inte bryr sig om kläder nämnvärt. Mamma köper hans kläder. Eller i undantagsfall, han själv. Men då blir det alltid fel storlek...Men det är en annan historia) att rådfråga mig. Gåtan måste lösas, innan jag får spel.

Pappa har dessutom börjat packa sina saker inför trippen till Skåne själv. Alltså kläder och sånt. Lite ovanligt, det med.

I Skåne ska jag tillbringa större delen av lovet. I vårat hus. Och lite i Danmark. Ska bli så oerhört kul att träffa Mårten igen. En författare från Lund som jag känner. Var på hans skrivarläger i Åmål, sommaren -06. Det var skitkul. Hur mycket jag lärde mig kan diskuteras, men det var inte Mårtens fel. Mycket fastnade, faktiskt. Mycket har jag haft nytta av på svenska lektioner.
Vi ska träffas i Lund och ta en fika, eller nåt. Ett helt årsedan ju. Himla roligt.

Har övningskört idag, det är fruktansvärt kul. Vi hittade en öde parkeringsplats vid ett färjeläge - perfekt!
Vilken respekt man får när man säger att man övningskör. Coolt.

Var hemma hos Susanne och Magnus i kväll, vilka insperationskällor de är, de seglar typ var som helst och är inte rädda för någonting.

Det har hänt flera gånger att jag sagt Hej till vuxnare tjejkompisar på MSN. Flera gånger har det hänt att deras pojkvänner svarat. Det roliga är att de blir helt paralyserade och förvånade. De blir liksom så spaka att de blir lite blyga. Som de inte fattar att det är tjejens MSN de loggar in på. Men jag diggar det, keep up the good work, liksom^^

Längar redan efter att gå på Mossbysstrand. Lätt Skånes finaste strand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0