Prat

Jag spenderar som bekant en lång tid på buss, till och från skolan. Tiden går mestadels ut på att drömma och filosofera, men också läxläsning och prat med polare. Ibland (ganska ofta) råkar jag ut för personer som pratar väldigt högt om, enligt mig, trååååkiga saker. I morse till exempel satte en tjej rekord i att skryta om hennes festande helg hur länge som helst. Och jag kan inte undgå att höra. Jag vill inte höra, men öronen vill höra.

Medans öronen terroriserar mig med denna tortyr hoppas jag naivt på att få utdelning någongång. Någon kanske säger något skitkul, något sensationellt eller revolutionerande. Fast någonting säger mig att det aldrig kommer hända på Orust. Det ända man talar om här är i princip vilken fyllefest man varit på, vilka man var där med och hur mycket man drack.

Härom veckan, påväg till skolan satt en tjej och en kille, (de var inte ihop) och diskuterade sina respektive sexliv. Ju längre diskussionen led, desto djupare kom de in på intima detaljer, rätt perverst slutligen. Varje gång jag ser de där personerna får jag dåliga associationer, nästan kväljningar. Jag är inte särskilt pryd av mig längre, men det här var grovt. Jag satte på musik, God bless mobila musikanläggningar!:D

Men det är väl så att jag får börja se irritationsmomenten som komiska. Vet ej hur bara. Jag får väl spä på med fördomar eller nåt. De flesta som råkar hamna i mitt hörsel spektrum råkar ju tjôta om samma grejer. Fester och personer som tydligen är helt blåsta. En intressant aspekt är att det är väldigt mycket skitsnack som snackas på bussen. Om allt i från lärare och kompisar till .... något annat. det mesta.

Trots detta är det ibland lite intressant att höra vad personer pratar om, buss tid är ändå rätt privat, folk kan diskutera vad som helst. Men dock inte med vem som helst. Vilket är helt förståeligt.

I morgon ska vi (jag o tre tjejer) träffa en kommungubbe. Ska diskutera vårat projekt med Riksdagsledamöterna. Ska bli kul.
I dag i skolan slog vi ihjäl 3 timmars håltimma i följd. Vilket var intressant.

När jag redigerade kom jag på något viktigt jag skulle skriva, men jag glömde bort det.

Det var rolgt i skolan idag iallafall.

Jo! Nu kom jag på det! Om det är någon annan där ute som har det liknande, eller inte. Det finns säkert många därute som stör sig på att jag stör mig på fjortisar på bussen. Kommentera gärna! Har ni tips på hur jag kan lsuta bry mig om sånt här så är det guld värt:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0