Uppmärksammanden och reflektioner en blåsig höstdag.

Jaha, i samma sekund jag publicerade föregående inlägg insåg jag att det inte var speciellt intressant och väsentligt vetande. Men något som däremot är väsentligt är följande:

1. Försök aldrig att ta hål med en hålslagningsapparat i Over Head papper. Apparaten går sönder, de där grejerna som tar själva hålen fastnar. Lyckades kassera tre stycken.

2. Bruce Springsteen är född på samma dag som jag. Den 23 september. Det är coolt.
 
Sedan jag började på gymnasiet har jag märkt en betydlig skillnad. Jag är glad på riktigt. Lycklig. Först nu inser jag hur mycket jag avskydde Ellös. Om jag tyckte att jag var glad då, är det ingenting mot vad jag är nu. Tanken gör mig hög.

En gammal klasskompis har, enligt rykten (dvs hans kompisar), börjat röka hasch. Vilket inte känns så kul. Känns som man borde göra något.

Imorgon är det franska i skolan, samt bild.:D

I Burma kämpar man för FRIHET. I NordKorea har ledaren förbjudit och censurerat Internet, med motiveringen att han inte vill att folket ska bli för "andliga". Mer upplysta i mina öron. Klart som fan att han inte vill att folket ska fatta vilken katastrofal vardag de lever i. En diktatur bygger mycket på att folket inte kan läsa eller skriva.
Tja, här i Sverige oroar vi oss får ifall vintern blir hård eller inte. Bland annat. Kan vi inte hjälpas åt lite? Eftersom många verkar så otroligt religiösa hela tiden är det konstigt att folk lever i misär.

Många verkar dock bära ett kors runt halsen för att  det är ett mode. Själv är jag trogen ateist och lite förbannad över att jag inte kan gå ur Svenska Kyrkan förrän om två år. På tal om det så diskuterade vi medlemskap i Svenska Kyrkan på en fest för ett årsedan. Några tyckte att det var lika bra att vara med i Svenska Kyrkan istället för att pengarna går till rasistiska föreningar. Jaha, så motsatsen till kristen är rasist?

Nej, egentligen har jag annat för mig. Engelskauppsats, en recension av en novell av Salman Rushdie. Också en stark personlighet. Syftar på hans frihetskämpande, eller vad man ska kalla det. (Han lever under skyddad identitet någonstans. Tydligen handlar hans böcker om på tok för fel saker.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0