Båda äter lik.

Eftersom jag har för mycket fritid nuförtiden, slöläser jag bloggar. Varför? Man får någon form av mänsklig kontakt eftersom ingen annan är hemma. 

Tidernas I-lands problem:
Jag är säker på att svensklärare ger sin IG-varnade elev i uppdrag att skriva en blogg. Då kan eleven skriva i sin takt och om vad som helst. Utan att få betyg på skiten, indirekt. Annars skulle det väl inte finnas så många bloggar om ingenting?
Men jag läser inte bloggar där skribenten inte kan skriva och uttrycka sig grammatiskt korrekt. Jag sitter bara och stör mig på deras okunskap. Jag stör mig å deras vägnar på att de har gått tio år i skolan och inte lärt sig att "väl" inte stavas "vell" och att "tänkte" stavas med "ä". Kan inte någon i deras sociala krets uppmärksamma att de borde ta en extrakurs i svenska?

Så här djupa inlägg får man läsa när skribenten är sjuk. Dock på bättringsvägen. Eftersom Alvedon blivit en del av mitt välbefinnande. Så att säga.

Tittade på Kvarteret Korpen förut. En matiné från -63. Ett K-märkt, kultförklarad svenskt konststycke i filmformat. Dock underskattad och bortglömd sedan den kommersiella Televisionen gjorde intrång i svenska hem. Vilket genialiskt foto. Suveräna skådespelare. Och en ung Thommy Berggren.

"Servetten är det enda som skiljer människan från asätarna. Båda äter lik" - Keve Hjelm, fadern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0