Debatt

I skolan var det debatt idag. Alla ungdomsförbund hade en representant. Jag satt dock i publiken. Typ 15 pers.
Det var väldigt kul.
Känns inte som om jag behöver skriva ett långt inlägg om skolan här nu, när vi diskuterade ämnet grundligt idag.
Moderaten var ju lite rolig. Han kritiserar GU för att vilja ha en flummig skola, de vill ta bort betygssystemet, verkar det som, men sen när jag påpekar att vi har en väldigt flummig skola nu, ändrar han helt ståndpunkt. (1-0 till mig.)

Jag vete tusan var jag står politiskt längre. Finns inget parti som jag håller med. Okej. Jag är inte folkpartist, sverigedemokrat eller kristdemokrat. Förmodligen inte moderat heller. Men sossarna har en för slapp politik. Och miljöpartiet känns tyvärr inte så seriösa längre.

Tycker ändå att det är en sund utveckling. Att inte hålla fast, att se saker ur ett annat perspektiv, hitta nya lösningar. Borde alla göra. Jämt. Ändra sig i fundamentala värderingar. Kanske att det i slutändan leder nån vart. Behöver ju inte ändra sig radikalt. Men att granska sig själv är väl aldrig fel....inte i politiska sammanhang iallafall.

Nu: Maila politiker. MUF tänkte jag. (INTE om medlemskap)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0