"...Dream yourself a dream come true...." (Aerosmith)

Måste berätta vilka konstiga drömmar jag haft under veckan.

Inatt drömde jag att jag var gravid. Åkte till BB för att föda. Men eftersom jag bara var i tredje månaden gick det inte. Men jag var dock övertygad om att det skulle gå. Jag ville föda nu, så att bebisen inte var nära att dö som jag var påväg..... Plus att det var nåt om nån askgrå dimma i ett töande Hemsedal, en antik borg i Rom, i kvällssol.

Varför drömmer jag om sånt? I min ålder? Kan bero på att jag kollade på Barnmorskorna i veckan. Ska INTE titta mer på det programmet.

Häromnatten drömde jag att min gamla kompis A var gravid. I hennes normala ålder. Med hennes pappa. Hon tyckte dock att det var helt normalt, hon var skitnöjd. Jag försökte få henne att fatta vad hon höll på med. Vilket inte gick. Hon bara log oförstående och nickade. Hon sa inte ifrån. Nångång. Vad jag minns var jag rätt förbannad på henne.

Det här drömmer jag säkert för att hon aldrig lär bryta upp med hennes föräldrar. Tvekar på att hon nånsin ens varit sur på föräldrarna. Hon är foglig.

Drömde inatt att Marcus helt plöstligt skulle äta lunch med oss i skolan. Det var Ylva, Martina och jag. Marcus som jag bara ser som hastigast i korridoren. Han velade som tusan, var skittrött och gruvligt deprimerad.

Marcus känner jag inte ens. Han är väl en sådan person som alltid verkar ha koll. Märkesfixerad.
Idag såg han dock både trött och ledsen ut.

Jag vet inte var drömmarna kommer ifrån. Men de är rätt roliga. Så det skadar inte. Är förvånad över mig själv. Inatt lär jag drömma om Giovani Boccaccio, busschauffören och något annat. Marias revben. Och Tobias Idol-audition imorgon.

Imorgon blir det till E igen. :)

Imorse var det en vacker morgon. Röd sol, rosa dimma, stilla hav. Lite franskt. Men kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0