Dressman

Jag hade som mål idag att inte blogga. Men kom på en grej som hände igår.

Utanför ICA:
Kille: -Hej. Varsågod! (reklamblad från Dressman. Är jag och mamma verkligen deras målgrupp? Jag hade gått förbi dom flera gånger)
Jag: -Nej, jag tror inte jag köper kläder på Dressman......faktiskt.
Kille: -Eeh...Jo. Nähä. Men nån...... annan.......(sa han samtidigt som han snubblade över en hund)

Var på bibblan och träffade den överpedagogiske bibliotikarien. Han som missbrukade förnamn....

Var hos farmor idag. På kalas. Riktigt trevligt. Många diskussioner om mitt politiska engagemang och vad jag behagar göra efter studenten.

Farmors syster var dock mäkta påfrestande:
-Nå, Tova. Vad har DU för talanger? Vilka är dina intressen. (Läs: Vad kan du tillföra på den här arbetsplatsen?)
Hon pratade till mig som om jag var på anställningsintervju. Överpedagogiskt och töntigt. Och så hade hon det kroppsspråket som om hon ...jag vet inte vad. Ville få mig att fatta att hon var där endast för min skull. Otroligt pretentiöst.

Som jag nämnde blev det många diskussioner om vilken väg jag borde ta i arbetslivet. Mycket om politik. Vad jag gör inom politiken. Och hur jag började.

Vilket var kul. Många minnen.

När jag berättade att jag träffat många politiker, och fått tillfälle att prata med dom, t.ex när jag träffade Gustav Fridolin frågade M:
-Men Tove, är du kär i honom?

Jag måste tänka på hur jag beskriver och framställer personer jag pratar om. Herregud. Speciellt killar. Antagligen tycker hon att hon drar ungdomliga skämt...... Jag blir så trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0