Kongress 2008

Idag fick jag hem ett tungt brev från partiet. Jättetjocka häften med program, partieledamöter, förslag till allla möjliga val och ett jättetjockt häfte med motioner och propositioner. Hittade inga propositioner dock. Det var motioner som handlade om allt mellan himmel och gjord. Allt från kattens rätt i samhället till EU.

Jättemycket att försöka få in i huvudet. Om man inte kan sova en natt klockan tio över tre är det bara att börja bläddra.

Kompendiumet med alla motioner börjar med två sidor om katter. Tre motioner om katter, skrivna av samma personer. Känns som en onödig brainstorm. Men det får man inte säga högt....

De här motionerna ska alltså leda till votation. Jag ska bestämma om jag håller med eller inte. Ja, nej, kanske.

Om jag har fattat det rätt. Kan också vara så att jag inte behöver votera på alla, vilket skulle vara smidigt. Skönt, om inte annat.

Anna har försökt underhålla mig idag. Hon försökte nog underhålla sig själv med. Hon hade vikt en loppa och tyckte att jag såg pigg ut nog att offra mig för hennes påhitt.
Typ: Spring tre varv baklänges runt huset. Hoppa på ett ben i tio minuter. Gör 60 sit-ups. 100 armhävningar. Gå ut och hitta tio sorts blommor, säg vad de heter. Gå ut och hitta fem blommor som jag kan måla av....

Jag hatar loppor där jag måste göra något. Det är sällan jag stöter på loppor där man inte ska göra något i och för sig. Eftersom min hälsa är efter behövde jag inte gå ut och springa tre varv runt huset baklänges.

Ska bli skönt att åka till Östersund.

Förresten. Jag kan andas genom näsan nu (seger) men jag hör kasst. Har sovit mycket. Kan bero på att jag tvingade mig själv och min syrra att dammsuga huset. Dammfritt är det iallfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0