Lever på impuls

Fick ett vanligt, hederligt brev från famiiljen Claire i Montpellier. De som vi träffade i skogen härom året när de skulle campa.

Det visade sig, efter många om och men, att de hade fått ett barn till. Jag trodde att kortet föreställde en utställning som mannen hade. Självklart hade jag helt glömt att han höll på med något i stil med trädforskning. Och att sonen hette Jean, och föddes i mitten av januari, vilket stod på kortet, kopplade jag inte ihop med att "....now we are one big family as you are...." Nåväl. Trevligt att de lever, inte hört från dom på typ ett år. Jag ser framför mig att de behöver assistans där hemma med en bebis, så jag funderar på att åka ner till sommaren. Det lär väl knappast mamma gå med på efter svenskan som blev mördad i Paris och Engla och hela baletten....

Fick även en rejäl sockerkick förut. Tänker inte gå in på hur jag fick den, då ni antagligen skulle få en lite småskev bild av mig. Kombinationen av läsk plus detta är inte lyckad.

Jag vet heller inte vad det är för pollen jag är allergisk mot. Förmodar att det är en blanding av alla pollen som finns. Därav febern och nästäppan. Densiteten i näsan gör att jag inte kan prata begripligt, vilket gör vilken liten skitsak som helst rätt krävande. Tillexempel att ringa till kommunen.

Imorgon ska jag iallafall tvinga iväg mig till plugget. Jag är socialt understimulerad, om man säger så, understimulerad överhuvudtaget. Längtar efter att lära mig något vettigt...förutom hur man blir efter för mycket Socker och varför man ska läsa hela brevet innan man drar slutsatster....

Det där med sockret beror f.ö. på att jag knappt äter socker annars....så det behövs kanske inte så mycket. Likadant med alkohol....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0