Moderaterna - inte bara de nya moderaterna, utan också de nya sverigedemokraterna?

Anledningen till rubriken finner ni på moderaternas hemsida. www.muf.se

Hade sverigedemokraterna haft en sådan banner på sin hemsida vet jag inte riktigt vad som hade hänt i PK Sverige. Men som någon sa: de har fyra procent. Men ingen erkänner eller titulerar sig som rasist.
Moderaterna känns av anledningar så "mainstream". De gör ju allt som de övriga partierna tänker göra, men tror att de ligger steget före. T.ex det här med klimatfrågan. Okej, nu har de ju inte så mycket att välja på...men ändå. Reinfeldt åker runt i världen och propagerar för högre skatter. Försvarar sig med att "han aldrig varit emot skatter helt. Men att man borde betala mindre skatt". Jag orkar inte göra massa research för det här. Men spänn upp ögonen lite.

Ärligt talat. Vad vill moderaterna med sin banner? Indirekt?
Jag ser dock en koppling, om än diffus, till sd's värderingar och åsikter. Och det skrämmer mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0