No less, no more

In till stan på onsdag kväll. Antar att jag strosar runt och letar efter skor (wtf) till 18.20 då vi ska möta upp alla andra franskaelever utanför Hagabion. Fick reda på av Jens att alla spanska elever visst ska ha nationella, inte bara franska elever. Yes.

Övernattar sedan hos M, T och J i Askim. Margareta skulle hämta mig sa hon, eftersom bussarna tog hela 40 minuter hem (!!!) Jämfört med mina 50 hem till Orust. Från Stenungsund. Whatever.

Retoriktalet går faktiskt förvånansvärt bra framåt. Stått och läst för mig själv och landar någonstans mellan 3.08 till 3.15 minuter. Nu ska jag gå ut. Packa inför imorgon. Ringa Tobias.

Nationellt engelska prov, skriftlig del. Har en vag känsla av att alla engelska glosor och grammatik lär rinna av mig när jag kliver över tröskeln till aulan.

Måste boka tandläkartid eftersom min käke har fått allvarliga problem. Känns ugnefär som om tänderna i överkäken ska krackelera inifrån, alternativt sprängas. Underkäken kommer väl gå ur led när som helst. Kan än så länge prata och skratta, och det underlättar ju.

Nilena och Lina försökte få mig att förstå kemi. Någonting med materiell substans. Sen kom Alexander och försökte vara pedagogisk. Vilket påminde mig om varför jag går samhäll.

Påtal om samhäll ser det ut som om jag hänger med på kongressen i slutet av maj. Till Östersund. Holy shit. Mamma ska ringa både till Sven och Johan.

Blir nog kul!

Bilden idag var ovanligt flummig. Kan bero på att ingen fattade Photoshop. Och de hade fått för sig att jag kunde, vilket resulterade i förvirring å det grövsta.
Hanna tyckte absolut att jag skulle göra en lerbyst porträtterad Björn Gustavsson. Men kära nån. Någonstans mellan fanatism och dyrkan går ju gränsen. Han är rolig. No less, no more. Hon tyckte också att jag skulle gå och skälla ut fordoneleverna för att spela techno på högsta volym......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0