Solen går ner som på beställning.

Jag kan tycka att det är kul att bli lurad 1 april. Grejen är att jag sällan märker att jag blivit lurad, eller att någon håller på att lura mig. Jag kan tycka att det var väldigt konstigt, det som hände, men sedan inte tänka mer på det. Ingenting förvånar mig, inte i min klass.

Idag har jag druckit bäckvatten. Smakade gott, lite skog, lite mossa. Hittat ett grävlinggryt, eller räv. Stannade inte och spekulerade så länge. Tog mig över till andra sidan forsen, på betryggande avstånd, och bedömde saken.

Det här med Engla i Stjärnsund.
Hur fan tänker polisen när det tar två dygn att få fram en hundpatrull? Sedan kan de inte spana med helikoptern, för det regnade, men med en annan helikopter gick det bra. Men den tillhörde inte polisen, och kunde därmed inte användas. Hallå eller?

Kanske är hon kidnappad, kanske är hon död, kanske är det inom familjen som det har uppstått något trauma. Allt är möjligt, efter Bobby och Madeleine McCaine. Hur tänkte förresten polisen i Madeleine fallet? Drygt en månad minst för att se om det fanns blodspår i bilen föräldrarna hyrde......?

Jag lovar, om detta händer i Stenungsund eller i omnäjder - det stackars offret kommer aldrig hittas. De anhöriga kommer aldrig få upprättelse. (Men det är bara en vag känsla.) Polisen i Göteborg känns lite mer lovande, och det är inte så långt bort.


Lycka Till - Tobias och Maria i årets Idol audition i Gbg. Tobias går med all säkerhet vidare. Just nu är han dock i en deprimerad fas.

image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0