Trött.

Hemma från Göteborg. Minst sagt jobbigt dygn. Lär väl kanske inte bli lugnare....

Åkte in vid 13 för att hitta skor. På bussen kom en kontrollant. Respekt. Glad att jag hade giltig biljett och säkerhetsbälte. Hade åkte på 1900 spänn annars...

Klockan 15 var jag trött och uttråkad. Hade gått överallt. Gick så småningom bort mot Järntorget. Mellan hagelskurarna. Måste bara säga att Håkan Hellström är Göteborg, vare sig man vill eller inte.
Gick vidare upp mot Skansen Kronan när jag hade 40 minuet kvar. Vackert! 18.20 kom de andra från S-sund till Hagabion. Filmen var ett kapitel för sig.

Tigerstyrkorna hette den. Man kunde ju kanske förväntat sig att antingen Karl eller Mikael skulle förstå handlingen, men nej. Inte blev det ju bättre av att en fransk person skulle introducera oss för filmen, och pratade bort en halvtimme av våran dyrbara tid. Han pratade f.ö. om Friskis & Svettis.

När väl filmen började var det nog en av de mest komplexa, osammanhängande filmer jag sett på ett tag. Franska filmer är kanske inte kända just för att vara "lätta" Men när det är fyra parter, varav två är någon form av polisstyrka. De var poliser ibland. Det handlade om någon bok, vet inte vad den innehöll. Ingen i filmen visste ju, så hur ska jag veta? En anarkist var inblandad som ibland var en fransyskas älskare. Anarkisten dog förresten två gånger. Han återuppstod på nåt sätt. Men det visade sig att anarktisen inte var samma person. Fransyskan som var adlig, och gift med nån rysk/tsar/furste, vet inte riktigt vad hon spelade för roll i filmen. Men i vilket fall blev hon kär i en polis som var del i den ena parten av goda poliser. Ni hör ju. Det låter ju helt bakvänt. Inte fick vi se slutet eftersom fransosen pratade bort en halvtimme.

Margareta sov jag inte hos, för hon skulle åka hemifrån klockan sex, och jag orkade inte ta bussen från Askim, som åker runt halva Göteborg, och då hade jag inte hunnit med min buss. Därför sov jag hos farmor och Margaretas hund (min faster) Världens jobbigaste hund. Och fulaste. Och svartsjukaste.

Farmor blev utom sig av glädje och föreslog att vi skulle prata "tjejsnack" (Va??)

Min faster är väldigt pryd, formell och väldigt fin i kanten. Därför frågade hon följande när jag sa att Sven hade övertalat mig att följa med till Östersund:
-Är du kär i honom?
-Är han kär i dig?

För helvete, han är vuxen. Vad tror dom om mig egentligen? Jag trodde bara att man undrade sånt i sin egen fantasi? Dom skulle bara veta hur många vuxna män jag kommer i kontakt med varje dag. Till och med utanför skolan.

Senare ringde Tina och pratade om kongressen. Jag tänkte titta på Morgonsoffan, men det gick ju fan inte för att farmor pratade hela tiden. Så tänkte jag sova, men det gick inte, för Abbe (hunden) blev sur och skällde hela tiden. Gick inte så bra heller, för att farmor pratade hela tiden.

Vaknade fem av att farmor tyckte det var dags att kicka igång dagen. 6.35 tog jag spårvagnen och vidare ner mot Nils Ericssons Terminalen. 7.20 går den och Rebecka hade inte heller sovit bra, men kul att prata med henne igen!!
8.25 är det nationella prov i engelska. Skriftlig del. Gick över förväntan bra, kändes det som. Nervöst. Vilka ämnen vi fick!? Beskriva en årstid? Wtf?

Åkte hem, men dock med fel buss. Så jag och E satt och väntade på Stenungsön i 50 minuter. Nu är jag hemma. Vilken seger.

Också kommit på att vi har samhällsredovisning i morgon. Tony ringde när jag kommit hem, frågade om jag skickat dokumenten till honom. Vilket jag glömt. Men det gör inget. Det är i sådana här situationer man påminns om att älska datorn. Inga böcker hemma nämligen.
Matteprov på måndag som jag måste plugga till. Möte ikväll. Och en massa annat.

Jag vill bara sova. Palla 75 års kalas på lördag. Vad ska jag där och göra?
Farmor önskade sig inget speciellt. En vitsippsbukett och "en tavla som du har gjort till mig, Tove"

Somsagt. Jag har inte tid att sitta här.

Jag har förresten fått känna på att vara hemlös. Gå runt i Göteborg helt slut och ingenting att göra. Vad gör man?

Jag vill, jag bör och jag måste sova. Men jag tror inte jag hinner det........!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0