Valfri rubrik. 20/4

Jag skulle kasta in min mobil på sängen förut. Men missade. Har inte undersökt skadan än. Känns inte så brådskande. Skyller på febern. Och att jag inte kunnat njuta av årets andra soliga dag. Gårdagen försvann ju. Sittandes på en inglasad, utåtlutande balkong på sjunde våningen.

Sen är det ju bara en enda komiker i Sverige som lyckas bryta armen när han skulle göra sig rolig. För hans eget bästa är det ju tur om vi tycker det är roligt.

Hoppas att man får göra NP en annan dag. Syftar på franskan. Varför har vi NP när ingen annan språkgrupp har det? Annat som man missar är matteprov. Det enda matteprov jag någonsin har och kommer att se fram emot.

Rubriker är förresten helt sjukt överskattade.

Grejer man stör sig på en solig, förkyld dag:
- Damm. Jag får alltid seriös panik om det är dammigt och jag har mycket att göra i skolan. Eller har för tråkigt överhuvudtaget.
-Irreterande surrljud som bara jag hör. T.ex att det är obalans i TV'ns ljudsystem. Nån har höjt för mycket på basen, och för lite nån annanstans. Jävligt irreterande.
-Grannar som bara måste fråga hur lång tid det tar att åka buss till skolan.
-Konstiga betoningar på namn. Och att barnet sedan inte håller käften förrän mamman kommer med glass är ju en annan sak.
-Att A promt måste ha plastfolie på tagnentbordet när jag ska skriva på det. Ni hör ju hur sinnesjukt det låter.
-Att det är matteprov imorgon. Och jag kan det. Har aldrig hänt förut. Inte sedan i början av åttan. Men jag är antagligen sjuk.
-Grannen L som tydligen har stört sig på vår gräsmatta hela vinternt. Man kan ju inte låta bli att störa sig tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0