Framsteg blir ett bakslag.

Nej, om man skulle ta och vältra sig i sin egen fantasi ett tag. (Skriva ett revolutionerande och mycket nytänkande inlägg om typ OS)

OS. Ja. Det är ett fiasko. Men fiaskon behövs. Särskilt för svenskar. För vi blåser alltid upp mästerskap och tävlingar oerhört, och vi har enligt oss själva, redan tagit fler OS-guld än Kina i nämnda mästerskap om 10 år.
Jag tycker dock synd om utövarna vars badkläder gått sönder, eller felberäkningar, som kostat dom fyra år av träning. Men också en perfekt anledning att inse att OS är passé.

Politik och sport ska tydligen inte blandas ihop, och är två vitt skilda saker. Ok. Men varför tvingas folk ut på gatan i Peking under OS. Överge sina hem, till förmån för en felfri olympisk arena?
Vad är det Kinas regim har för sig nu då? Jag förstår mig inte på Kina.

Alla journalister pratar om misslyckanden. Klüft, Kallur, Wissman. Alla. Men herregud. Det är väl en enorm prestation i sig själv att nå de höjderna. Jämförelser med Kinas idrottsmän/kvinnor är överflödiga. Då de drillas och tvingas vara med sedan fyra årsåldern.

På tal om fantasi. Kan bli intressant att ha franska ihop med treorna. Vem hade tänkt till där?

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med min rastlöshet. Hade jag vart frisk hade jag sprungit några varv i skogen. Men som det är nu är den idén inte särskilt lyckad.
Bara för att det lär ta ÅR ska jag leta efter en person som jag träffade i Ystad på bilddagboken. Lägg på minnet att Ystad har sjukt många bilddagboksinvånare. Hah. Ibland förundras jag över min egen uppfinnesrikedom.

Kanske att man skulle ta och skriva ihop nåt smart om Lund. Så man kommer ihåg allt. Och innan det här inlägget ballar ur helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0