War is over

Idag har det vart en väldigt harmonisk dag.
Adrian tyckte absolut att det var en askass idé att jag skulle gå för mig själv under tiden han skulle köpa sina julklappar i sista minuten på torget i Std. Jag tyckte att eftersom han inte köpt julklapp till mig, så skulle han ju göra det, och jag skulle ju promt gå med honom "så att ingen kommer och typ rånar mig". Så jag fick gå honom bi. Han visste inte vad han skulle köpa till mig, så vi gick några varv runt, så skulle jag säga om "det brändes", så att säga. Så går vi ner mot apoteket och den där klock/smyckesaffären, så säger han:
-Tove. Jag kom på en grej. Gå. Gå till Duka.

Och apoteket kan jag ju utesluta.

Grejer som är hopplösa att slå in, som man ger upp för mindre för:
-Gitarr. Krävs en stor låda. Men då kan det likna en likkista. Suspekt.
-Sil eller durkslag med långt handtag. Helt omöjligt.
-Hockeyklubba. Krävs en vääldigt lång låda. Och det ser inte skumt ut med en 1.60 lång, smal låda? Nej, nej.

Hockeyklubba köpte A idag. Den skulle slås in. Hehe. Hon i kassan blev lite stressad. A tänkte ju såklart inte på att bära den lodrätt i första taget. Haha. Kan rekommendera att inte köpa den om den som ska ha den ska åka i samma bil hem. Den är ju lång. Och är inte diskret.

Det där pepparkakshuset. Jag ger upp.

Idag stekte jag köttbullar. Tog nästan hela dagen. Det är under julen alla mina matskills dyker upp. Och lite på sommaren.
A's marsipangodis-skills kom fram idag. Värsta idéerna hade han. "Och om man gör såhär då! Fan va coolt" eller "Amen. Kolla nu då?!"

The Hives och Cyndi Laupers A Christmas Duel - vilken låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0