Döda melodifestivalen.

Är redan trött på att ha sportlov, och det har bara gått en dag. Six left to go.
Grejen är att jag är fruktansvärt dålig på att underhålla mig själv, och att jag blir rastlös efter en timmes håltimma i skolan. Gah!
Inte blir det bättre av att melodifestivalen idisslas i media, i år igen, hör och häpna!

Fattar inte storheten med att se massa askassa bidrag, massa nästankändisar eller artiser som vill få lite uppsving och rubriker på äldre dar. Och att sedan halva svenska folket älskar skiten är ju ännu roligare.

Men så är det ju det där med Björn Gustavsson. Han är ju underhållare, jag hade siktat in mig på att vägra se i år, men det sket sig väl nästan från början. Eller. Jag ska bara se honom. Jag såg honom nyss, och han drog ett gammalt skämt, så det kanske går finfint att skippa The Big Event i år.

Problemet är bara att det inte finns något annat att göra under tiden. Alla kompisar kollar, alla pratar om det, finns inget att läsa i tidningarna, utom festivalen.

Nej, Sverige är så bra på att förstora upp allt. Men å andra sidan finns det ju inget annat kul såhär i februari. Får ju ta det som finns, liksom. Men om alla resonerar som ovanstående måste vi ju vara en deprimerad befolkning.

Jag har tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0