Om Rick Steins

Man glömmer bort att man har en blogg att vårda ibland, alldeles för ofta. Det händer ju grejer man kan skriva om nästan jämt.

Jag har tillexempel kommit på att kock kan vara ett framtida yrke. Jag har nämligen kollat på Rick Steins Mediterranean Escape på BBC Food. Och Rick Steins Asian någonting och något program mer med honom. Så idag när jag stekte pannkakor blev jag så uttråkad efter 20 pannkakor, så jag började förmedla receptet över en fiktiv kamera..... det var ju kul.

Var i Göteborg i måndags, hittade en skit snygg kappa på rea. (Och ett par jättesnygga skor för 1095 spänn som jag inte köpte.) Jag underhålls rätt mycket av bloggar. Att läsa dom, har kommit på mih själv genom att tänka på personerna bakom bloggarna utanför datorn. Ibland har jag drömt om dom........

I skolan har vi ett franskaarbete som går ut på att stå och snacka franska i tre-fyra minuter, om hur det är att plugga i fransktalande länder. Kul^^ Särskilt när det inte finns något information om just det universitet vi har valt. Lättare att stå framför 200 pers och snacka politik än att stå framför 20 pers och prata franska.

Har f.ö blivit helt såld på Italien och Frankrike. Via BBC Food. Och på BBC (?) Travel and Living (en tevekanal) om att bygga sitt drömhus. Antingen att renovera en gammal ruin, eller bygga ett korsformat hus i massiv ek. Mycket intressant.

Jag virkar en mössa med, ett impulsivt drag i tisdags. Och det är skitsvårt. Har repat upp grejen en gång, riskerar att göra det igen. Mössan blir ju f*n aldrig rund. Eller rund blir den ju, som ett grytunderlägg, men ack nej som en boll.

Och! Okej - jag ger mig. Låt våren komma för gudsskull. Vintern lär ju dra på sig, typ till i maj när vinternt är passé. Det är ju krokusar ute, solen sken idag. Och fåglarna har börjat sätta upp sin orkester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0