Sjukstatus. 17/2

Vaknade av nackont vid halv åtta tiden, somande om till 11. Vilket är ovanligt för mig. Vaknar aldrig så sent....Man känner igen den smärtan i nacke/huvud, för den är "djupare" än andra smärtor. Det bara känns så.
Ett annat tecken är att den går över när jag suttit upp en stund. Trycket ökar när jag ligger ner, och är som störst på morgnarna.
Mådde illa förut med.
Men det liknar mer och mer symptomen jag hade första gången, sommaren til åskurs sex. Då försvann tillståndet på fem röda, var frisk ett tag, återkom, var jättesjuk ett tag, insjuknade. Det var random, flerra gånger varje dag.

Det har inte blivit så illa än, jag spyr inte som en kalv än, och kan röra nacken, jag kan läsa i mer än 10 minuter i sträck.

Men lär nog åka till sjukhuset den här veckan. Ska iallafall gå till skolan imrron, iallafall på franskan och bilden. Kanske inte till klockan fyra, dock.

Eftersom det inte har urartat än ser jag ingen anledning till att sitta hemma och känna efter. Det kanske är vanlig förkylning (tror inte det, men ändå...)
Jag kan ju stå upp, liksom.

Annelen kanske kommer idag, eller imorrn, JAAAAAAA! Världens bästa granne!

Mamma ringer till Per imorrn, antagligen, så åker vi förhoppningsvis in på tisdag, gör en lumbalpunktion, och åker hem! Det vore ju najs. Bäst att åka in innan jag blir tvungen att bo där.....

Nej, bästa att spara huvudvärken till senare. Ska kolla hur man spelar in med VHS, med parabolen. Så jag kan kolla på Skärgårdsdoktorn när jag är sjuk eller nåt. Annars idag ska jag städa mitt rum, göra två tal i matteboken, fixal ite med franskhelvetet och plugga engelskaverb i den mån jag kan - och bara softa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0