Vitlök kan inte hjälpa mot ryggmärgsvätsektryck, eller?

Farmor ringde: Tove jag hörde att du varit sjuk, har du inte på dig vitlökshalsbandet? Lyssna på vad farmor säger, det drar ut allt, det är testat, det kan sitta i kindbenet, eller tanden eller överallt, vitlök måste du ha.


Jag: Men jag tror knappast att det hjälper så att ryggmärgsvätskan inte ökar...?


Farmor: Men lyssna på mig, jag har alltid använt det, jag har ju sagt till dig. (och hur frisk är hon då? ALLTID förkyld, eller nåt annat) det är så ledsamt att du måste åka och tömma dig, jag blir så ledsen, använd det nu.


Jag: Men det luktar ju illa...


Farmor: Det drar ut allt man inte ser på röntgen!


Jag: Mmmmmmm.

Farmor: Du kommer tacka mig en dag, för att jag sa åt dig, har du på dig vitlökskapslarna kommer du aldrig mer få problem med det. Lyssna på mig.

End of discussion -_-

Observera att det inte är första diskussionen om vitlöken, och det lär inte bli den sista.
Hon har gjort åtskilliga vitlöshalsband åt mig (som jag kastat, men det är ju inofficiellt)
Och hon har gett mig massor av örtmedecinsböcker.

Hon tror att ryggmärgsvätskeökningen beror på strålning som har gått genom en tand och ner i ryggmärgen.

Vet inte om det är komiskt eller tragiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0