Färglagda politiker.

Jag tycker att Sveriges politiker är mycket yta. Vad står de för, egentligen? Det vet man inte säkert.
Mona Sahlin tycker att Reinfeldt är en jävla tönt som driver sin skattepolitik, medan Reinfeldt tycker att Sahlin är en socialdemokratisk kopia av någon som trodde sig tillhöra sosse eliten. Bakgrunden till detta uttal är premiär debatten i riksdagen i år. Idag. De stod och kastade sand på varandra, hur töntiga det andra partiet är, hur bra politik de själva för, hur jävla trist vädret är (det är Reinfeldts fel, f. ö.... lägg det på minnet senare när det kommer ut att det är Sahlins fel att OS i Peking inte gav vinst, då står det 1-1)

Vill vi att det är så svenska politiker ska föra sin politik?
Att de ska stå och tjaffsa med varandra om massa jävla småsaker? Det finns för helvete problem i världen. Se till att lösa dom först. Sen kan vi diskutera vem som är bäst lämpad till vinnare av årets förtal.

Det är patetiskt hur vuxna, folkvalda, karriärsuktande människor har mage att ens föra ämnet på tal. Jag skiter fullständigt i vem som tjänar minst, vem som anklagar vem mest, vem som har den påhittigaste vårbudgeten så länge de gör sitt jobb.

Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt får sluta bete sig som småbarn och inse att de har maktpositioner i det svenska samhället. Sluta kasta skit på varandra. Alldeles för många tycker att moderaterna och sossarna är på väg åt samma håll. Här bevisar dom det. (Rapport 16/1)

Nej, istället diskuterar man livligt i Plenissalen vem som hade sämst politik på -90 talet.
Och självklart var det en lysande debatt. Det är ju nästan en parodi på den svenska författningen. Så här vill jag inte ha det.

Konstigt nog är det alldeles för få unga som engagerar sig i politiken?
Nääää? Märkligt, hurredu.

Jag kan ju nämna varför jag inte är supertaggad.
En annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0