Matte

Idag har jag räknat matte övervägande hela dagen. Vi ska ha prov snart, och det känns väldigt nödvändigt att spendera lite tid till detta. Jag har säkert någon sorts mattedyslexi, om det finns. För jag är rätt trög ibland.
Ekvationer suger.

Mamma: Ja, en annan har ju löst talet nu.

Jag: Jaha.

Mamma: Ska jag visa dig då? Så du fattar?

Jag (väldigt självgod): Neej, jag skriver bara av, jag fattar under tiden. Det gör jag ju alltid. Haha!

Mamma: Okej. Hah!

(Efter tio sekunder)

Jag: Men var fan kom 10 ifrån?

Det här är inte kul om man inte vet hur mycket jag lider av ekvationer och matte i allmänhet.
Och om man vet hur det är att räkna matte med mig blir det ännu roligare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0