Småland

Imorrn åker vi till Småland. Till mormor och till mina kusiners sommarställe, they'll be there! Hela tiden längtar jag efter småländsk snö, men enligt källor finns det ingen snö. Men en förnyelsebar källa (Rapport) har nästintill lovat, nåja, iallafall nämnt i förbigående, att det kan komma en snöby förbi trakterna imorrn. Det blir kul. Eksjö är så vackert med snö.

Har för övrigt upptäckt Strindberg, dock inte för första gången. Men jag har upptäckt att man kanske borde läsa lite verk av honom. För han skriver inte böcker, han skriver verk. Sedan steg han i akting avsevärt hos mig sedan det kommit fram att han bott en kort period i Lund. Allt bra händer i Lund, typ.
Men han är konsekvent och kontroversiell. Kanske borde skriva var. Men han var...... finner inga ord, men cool? Låter inte så sekelskiftesaktigt, men, men.

Idag pratade jag med Carolina i telefon. Det var kul. Hon är alltid så smart. Lugn. Hon bara är, liksom. Njuter hela tiden. Och så paddlar hon, och åker skidor. Hon pratar likadant som Lisa Miskovsky, kommer från norr, och har ett väldigt fint yttre som inre.

Äh, nu ska jag packa. Det närmaste kyla och snö jag kommit så här långt var den frusna plätten på dammen som Amanda, Emma och jag blev exalterade över. Annars intet nytt från den där fronten som någon snackade om under världskriget.


August har blivit min idol.

-"Livet är en rad omtagningar"
-"Gråt, gråt till tårarnas brunn runnit över, res sedan ditt huvud"

Eller något sådant, fast den sista lät mycket coolare när han skrev det, kommer inte ihåg ordagrant hur raden löd, men jag antar att ni begriper kontentan! Men de här raderna är således inte de bästa han skrivit, men de är de enda jag kommer ihåg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0