225 grader celsius.

Mamma åkte för att hämta A på fotbollsträningen. Under tiden uppmanar hon mig att passa brödet i ugnen. Jag vill inte ta ansvar över bakverket! Jag ställde den där klockan, den ringde, utan att jag märkte det, såklart.
M: Öh, Tove det ringde nåt. Ska du fixa det eller?
Skona mig.

Liksom, vilken obarmhärtig typ kräver att man ställer sig framför en 225 grader varm ugn i denna hetta?

Jag smälter bort lite varje dag. Varje dag försvinner något. Igår försvann mitt tålamod, häromdagen min uthållighet och idag rann min sociala kompetens bort.

På bussen hem fungerade inte de förbannade fläktarna som brukar göra morgonturen till en tur i en rullande frys. Nej, idag blåste det varm luft. Plus 25 grader. Och så den befinnande varma luften som är typ 25. Plus 30 pers som andas, plus solen. Och sitter man bredvid en naturare så får man det berättat för sig hur många syremolekyler det finns per kubikdecimeter. Yes.

Naturarna hade kursprov i matte B idag. Jättefascinerande att lyssna på dom, hur de går igång om sånt man inte fattar ett smack om. Om ett år. Då jävlar. Då ska det diskuteras matematiska termer. Då har jag läst ut matte B. Bara det att då läser de matte D. Hmmmm.....

På franskan tittade vi på tvåornas version av "Tartuffe". Det sämsta jag sett någonsin. Inkluderat alla otaliga skolpjäser som syskonen medverkade i under lågstadiet. De läste innantill på dålig franska. Tre pers kunde uttalet...

Repetitionerna är i fullgång inför torsdag. Kören tar sig, och det kommer låta så coolt.

Det här var tänkt att bli ett kort inlägg. Bara så att ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0