Midsommar.

Note to self: Att handla mat dagen före midsommar är inte kul. Kärringar som knör och tjurar, tanter som vill fram FÖRST till vad det nu är de vill ha. Och a-lagarna tar sig ut till affären. Det är inte kul alls. Männen till nämnda som bara suckar uppgivet, varuvagnar som står överallt. Kors och tvärs. Och där mitt i smeten är jag. Fast lite kul var det att se på kaoset. Som i Sunes Jul när de ska äta julbord, och Sune fantiserar om det där marathonloppet.....Så var det, fast på ICA. En väldigt regnig svensk sommardag.

Vilket pissig dag det var igår. Sverige åkte ur, föga förvånande, men ändå. Kan ju vara katalysatorn till bättre fotboll? Det sämsta jag sett från svensk fotboll sen urminnestider. Svenskarna är väl iochförsig inte direkt kända för att spela bra fotboll, aggresiv och vinnarskalle. Den fotbollen kan man njuta över på sydligare breddgrader. Sverige suger faktiskt. Lagerbäck är lika kass som Svennis. In med Allbäck. Och Källström.

FRA förslaget blev bifallet. Inte bra alls. Trots återremissen blev det ju ingen ändring alls. Bara andra ord. Jag är dock för trött för att rada upp alla motargument och hur dumma i huvudet många riksdagsledamöter är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0