Valfri Gyllenetider låt och rubriken är en fulländad sommarhälsning.

Idag paddalde jag kajak med Carolina. Det var kul. Himla fantastiskt med sommaren. Att komma nära naturen, bara någon decimeter ovanför den, helt otroligt.

Gick och fiskade insjöfisk i en liten sjö i skogen. Det var kul. Fick en liiiten liten gädda och en mört. Jag hade promt tänkt bada i sjön, jag föredrar annars havet, men jag tänkte testa hur det var. Men så fick jag se en aslång snok i sjön, och vattnet var brunt och fullt med pollen och skit, så jag ändrade mig snabbt. Som sagt, en gädda fick jag. Rodde lite i en gisten gammal eka. A tappade ut all mask mellan springorna på bryggan. Typiskt. Det tog nämligen 45 minuter att gräva upp de små liven. Fem stycken fick vi ihop. Då hade vi grävt i varje rabatt, varje land, varje öppen jordplätt vi kunde hitta i hela trädgården. Men i och med att det inte har regnat på sex veckor så var maskarna väldigt långt ner.

Att fiska är kul, så länge man slipper ta av fisken från kroken. Den andre A fick göra det. Sånt gör inte jag =)

Förresten ska jag köpa mig en kajak nån gång inom en femtioårs period. Jättemysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0