Count the headlights on the highway

Packa ska jag göra snart. Packa ner allt jag packade upp förra lördagen. Fast nytvättat.

Har ätit massa ägg, gjort köttbullar och potatisgratäng. 
Jag kände för att förnya mitt äggkokande och testade en ny metod som de kört på BBC Food. Man skulle koka upp vatten, när det kokade skulle man lägga ner äggen, ta bort kastrullen från plattan och sätta på locket. Låt stå i 30 minuter. En härlig upplevelse! Inte lyckat. Äggen uppfyllde iallafall inte mina kriterier. Inte ett dugg. Ägget bokstavligen rann ut ur äggkoppen.

Idag hade vi den årliga äggletningen i trädgården. Eftersom det var snö ute trodde vi att det skulle gå betydligt lättare, i och med att snön lämnar spår. Men det var nån smart typ som hade förtäljt detta till mamma. Därför hade hon trampat upp hela trädgården. Och jag hittade mitt ägg efter nån halv minut. Första försöket, men eftersom jag ansåg mig ha bättre kvaliteter än så när det gällde äggletning, så lade jag raskt på locket till grillen igen.

Annars har det inte hänt så mycket. Nej. Eller Jo. Enligt Adrian lyckades jag förstöra datorn. Enligt mig tog jag bara bort aktivitetsfältet ofrivilligt. Men jag "satte" tillbaka det. Herregud.

Jag tog också en låång walk down memory lane. Till Hälleviksstrand. Har aldrig sett så mycket människor gå promenader samma dag. Hälleviksstrand är alltså the place to be om man vill se många människor under påsk. Påsk ska alltså firas hemma i fortsättningen, det är uppenbart den enda möjligheten till att se civilisationen på nära håll.

Imorrn blir det farmor. (JAAAA)

Och ofrivilligt lyssnande på Svensktoppen. Pappa lär köra det på högsta volym, endast för att provocera mig. Men som tur är får man inte in alla radiostationer i en hörbar, irreterfri frekvens överallt på motorvägen, så det går nog bra.

Anna sprang in här nyss och påpekade att man INTE ska dricka snaps. Hon hade "råkat" smaka en droppe. Nu har hon hicka. Hon fick tydligen huvudvärk och ont i halsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0