Keep rocking in a free world, farmor!

Ptja, nu vet ju inte jag hur mycket det här återkommande ämnet intresserar er, men jag bara måste.
Jag pratade med farmor i telefon idag, frivilligt, ja visst.
Nedan följer en kort resumé av samtalet: (jag antecknade naturligtvis undertiden)

-Hej.
-Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, Tove. Använder du vitlök?
Där dog samtalet.
-Nej. (Jag försökte förklara för henne, på ett milt sätt, varför jag inte tror på vitlök.)
-Men Tove, jag är gammal och vis, jag har levt längre än dig. Jag är bra på naturläkemedel. Ta äppelmos och vitlök, och äppelmos, och svälj.
(Vill poängtera hennes entusiasm, och att hon spenderat 100 tusentalskronor på en naturläkare som blåste henne på pengar.)

Hör och häpna - hon har tydligen också haft ryggmärgsvätsketrycksgrejen :O No way... 1967 och 1969. Hon är lite konstig, hon har blivit det på sistone.

På mindre än 45 sekunder hinner hon snacka om Anna, hennes fiolspelande, vad vi ska äta till middag, att det är kul att vi ska till Norge, att det är bra att vi inte äter ute på resturang (vilket vi gör) för maten där blir man ALLTID magsjuk av, plus att man får cancer och hela baletten, att det är skönt att vi inte åker till Åre, för där är så mycket folk, utan att det är mycket bättre att vi åker till Hemsedal. Och där är ju inte så mycket folk.

Hon säger AAAAAMi Diiiiimååånd. Med djupt dalslänskt A. Som man uttalar Apa.

Att det är bra att jag inte sprutar in Botox var 3:e månad.
Att det är många bilolyckor i Alingsås.
VITLÖK.

Under hennes andningspauser lyckas jag klämma in "MMmmm", "Jaaaa" och "Nej".

Vitlöken återkommer, en stående ovation, eller vad det heter. Om det ens är en ovation?
Och att jag borde sova över hos henne. För vi kan se på teve då.

Det är fantastiskt att efter samtalet få en känsla av att vi har pratat om jättemycket, när jag bara sagt några få stavelser. Det här var dock inte hela konversationen.
Jag tycker ändå att det är lite gulligt. Jag lovade f.ö att testa vitlök...;)
Hon har varit hos nån bekant och fikat, hon blev förkyld för att personen inte tände några levande ljus.....

Som jag skrev tidigare åker vi till Norge på söndag. Ska bli enormt skönt, känner redan hur benet kanar iväg.

Ummm..sen har det väl inte hänt så mycket.

Jo, vid bussen snackade jag med några sköna personer, det var kul. Veckans höjdpunkt, garanterat.

Nu ska jag göra något annat. Björn Gustavsson var lite kul i Robins. Vad annars?

Hör av mig imorgon. Go'natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0