Krokusarna har dött.

Jag har gjort massa Excel uppgifter för att lämna in till döv L. Har också insett att jag lagt in minst en uppgift för allmän beskådan på fronters förstasida. Känns som om man har lyckats bra. Nu väntar jag på att Tony ska logga in på msn (vilket han ALDRIG lär göra) så han kan ta bort det. Hoppas nån kan roa sig med att det ligger offentligt.
Och nej, jag orkar inte bry mig om det. Har försökt ta bort det. Men man måste nog vara lärare eller något.

På bussen snackade jag och E om allt mellan himmel och jord, vilket resulterade i att killarna framför oss satt och försökte se ut som om de inte tyckte vi var roliga.

Kollade på "100 höjdare" igår tills jag tyckte att "Stålmannen" var en speciell art för sig och borde se sig om efter någon form av akut vård. Jag kan bara inte tycka att sådana fanatiska personer är roande. De är ju tragiska. Och de fattar det ju inte själva.
När vi var i Hemsedal och låg helt utslagna i soffan på kvällarna, var vi förpassade till massa norska kanaler och svensk kanal 4. Tittade på massa svensk skit, och fick gyllene tillfällen att försöka förstå det charmiga i "En annan del av Köping" tex. (På norsk teve visade de endast norska nyheter, och "America Funniest Homevideos", som visserligen är lite kul en kort stund. Men inte två timmar i rad.)

Vad jag hade tänkt komma till var att vi såg "Rent hus". Det är inte kul att se på folk som inte är smarta nog att städa själva. Och dessutom tycker att tevestädarna är dumma i huvudet. Lyteskomik.
"Kockduellen" är inte heller så kul. Vad är det för j*vla koncept? Ska inte gå djupare in på det. Titta och avgör själva. Eller förresten - titta inte. Det gör er endast förbannade.
Kanal 4 hatar att ha publik.
Ja? Det säger väl sig självt om de bryter för reklam när det i princip bara är eftertexterna kvar av "Anna Phil"??

Snön är f.ö. borta. Den är borta i en radie på 3,5 km kring Röd. Och nej, jag gick faktiskt inte runt med en blåslampa och ett element. Tänkte bara grusa de associationerna från början. Vill ju inte väcka några falska förhoppningar. (För er som inte vet så tyckte A,A och E att det var en asbra idé för mig att göra när jag fasade över att krokusarna hade dött.

Det är en smart typ som tagit sönder en glasruta i våran skåpkorridor. Nu blir det ännu kallare. Inte nog med att vi ligger på första plan, inte har några element, och ytterdörrens kalla luft går rakt in i våran korridor (+ rökarnas).
Men vilken klass har den bästa luftkonditionerade korridoren i vår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0