Möjlighetens land. Med lite substans och tänjbar fantasi.

Måste bara skriva ner vad jag drömde inatt.

Jag var delvis inlåst i en borg. Den onde ledaren var Brasse Brännström (kan var för att jag kollade en stund på Fem myror igår kväll.....) Men jag och två till var bara inlåsta ibland. För Brasse och hans crew litade tydligen på oss. Detta utspelades i Skåne. I grannarnas hus. Deras lada var Glimminge hus.
Vi blev instängda i ett tornrum. Rafael Edholm (?) jag och en blek kvinna. Dörren till rummet var öppen, och ingen vaktade. Kvinnan trivdes för bra, så hon stannade kvar. Rafael Edholm och jag sprang över till torpet. Han tände alla lampor, jag var förbannad, i och med att tända lampor är tämligen uppseendeväckande i ett hus som står tomt större delen av året.. Men jag var konfunderad över varför vi rymde, trivdes vi inte bra där, ändå? Det var nåt med att vi fick köpa vad vi ville i Milano.

Han släckte alla lampor, eller några. Jag var iallafall nöjd, eftersom det var Parlamentet på teve. Helt sjukt.

Jag fick en fruktansvärt ful bil av farfar, jag hade tagit körkort. Det var en mörkröd Ferrari, troligtvis. Med svinful plastklädsel. Farfar satt i baksätet, vilket aldrig händer IRL, han är för tjock.
Bilen styrdes från höger sida. Som i engelska bilar, och var kunde bara svängas åt höger. Bredvid satt Elvis Presley, han hade tejpat upp en affisch på honom själv på instrumentbrädan.

Allt har en logisk förklaring, om än fruktansvärt långsökt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0