This citydream is burning down in my dreams

Jag blir så besviken. Vad gör folk som är så himla viktigt på långfredagen. Det händer ju ingenting. Har aldrig haft så lågt läsarantal på bloggen som idag. Sitter alla fast i snökaos?

Anna har förresten "påskat" idag. På en kvart lyckades hon inbringa två dumleklubbor och 40 spänn. På en och en halv timme lyckades Anna och hennes kompisar få ihop två påskägg, två kexchoklad och fem spänn var. Och de hade bara traskat runt i snöstormen i Röd. Antar att snöstormen bidrog till godisempatin. När jag var liten vågade jag aldrig gå runt bland husen i Skåne. Jag klädde ut mig, gick ut genom grinden, och på tomten igen. Knackade på och låtsades att jag inte kände morfar som snällt öppnade och gav mig några geléhallon. Jag blev utom mig av lycka. Gud så stolt jag var.

Nu kan jag ju inte det här med Bibeln, men är det inte lite cyniskt att först gå och svälta sig på långfredagen, och sedan fira hans död på påskdagen (aftonen?)

Det var sjukt jobbigt massa göteborgare som skulle ut till öarna utanför Orust igår. Massa tanter med ägg i väskorna. Jo, det var ägg, för de blev väldigt upprörda när bussen åkte i Varekilsbacken. (En serpentinväg, lutar massor)

Farmor ringde vi igår. Jag pratade inte med henne. Men pappa gjorde. Efter samtalet var han så utmattad att hav var tvungen att gå och vila. Hon hade tydligen pratat väldigt mycket om snön. (Farmor+snö+storm+eventuellt bilkörande = hysterisk samtalshastighet om hur förbannat farligt det är att ge sig ut på vägarna)

M och jag drar jämt en viss komikers skämt i skolan dagarna i ända, vilket tydligen är väldigt enerverande för de andra övriga 26 persoenrna i klassen. Jag tycker dock att vi gör det med stil, klass och inlevelse.

Till det här med privatiseringen av vattnet i Sydamerika. Vad är det för egocentriskt, cyniskt tjafs?
Skulle inte förvåna mig om man fick betala för luften man andas snart också. Kan inte FN göra något? De kan ju inte tillåta att några gubbar lägger beslag på fint färskvatten, så att ortsbefolkningen dör. Ortsbefolkningen på det här stället är fattiga och har inte råd att köpa vattnet (som inte ens är rent) Ska de dö å globaliseringens vägnar menar ni? Offra sig åt de jävla svinen som vill buteljera vattnet och sälja det dyrt på flaska till oss som har vatten i överflöd?

Var går målstrecket för människans idiotförklarande? När tar folket makten från de som besitter den, som uppenbarligen inte klarar av annat än att hålla koll på räntesvängningar hit och dit. För att sedan göra ett aslångt uttalande om hur katastrofalt det är?

Vad som gör samhället missbildat är att vi väljer att zappa bort från verkligheten, till en annan verklighet - Top Model.  En annan sorts offer för det cyniska samhället. Men vad som gör Top Model bättre är väl att när det blir för mycket bryts programmet av reklam och man kan sukta lite efter Max Factors nya asbra produkt som tar bort rynkor.
Kanske är därför så få orkar bry sig. Antingen blir man mördad som rysk journalist, som råkat veta liiite för fel grejer, eller stenad till döds av kinesiska regimen. Eller så får man ett terrorhot på halsen. Den enklaste vägen är ju trots allt att zappa vidare. Till sin egen skyddade värld, där man kan välja själv vad som kan få en att må piss. Kanske att man råkat äta för mycket efterrätt???

Det är också nåt som stör mig. Hur folk, seriöst, kan få ångest för att de åt för mycket av det goda? För helvete.

Tommy Körberg har också sagt att han bland annat hatar Carola.
Carola svarar med att polisanmäla Körberg. Hah. Polisanmäla? För vadå? Förtal mot diva?
Kritik ska man väl klara av, ingen mindre än Carola måste väl vara van? Det där med Melodifestivalen kanske blev för mycket för henne.
Yttrandefriheten gäller väl fortfarande, eller?
Jag återkommer om Körberg vs. Carola när jag kommer ihåg allt det där smarta jag sa om det hela förut idag. Nu är det blankt i huvudet.

Men jag tycker att jag fått ur mig de mesta av aggressionerna. Nästan så man skulle kunna ta och ringa någon orolig släkting. Så lugn är jag nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0