Bara för att det är retande aktuellt....

Jag tycker att det är lite konstigt att man väljer att sända ett barns begraving på teve. Det är vanligt att man sänder rojaliteters begravningar, men barns?

Hade jag varit i Englas mammas situation hade jag inte velat att hela Sverige skulle glo på nåt så privat.

Det har blivit en dokusåpa, nåt för kvällstidningar.

Jag vill inte se. Då slutar det med att man gråter och förbannar världen. Ja visst, det är sjukt tragiskt och hemskt, ingen har väl påstått nåt annat - men jag har en känsla av att folk kommer titta för att "tycka synd om" syndromet är så härligt nedlåtande och man vill gotta sig i annans olycka.

Barn dör av samma skäl i världen dagligen. Varför inte starta en ny kanal med bara barnbegravningar? Då skulle alla tanter som känner sig empatiska sitta och sympatigråta med en skål popcorn.

Har dessutom läst färdigt motionshäftet. Det var drygt, men nu är det klart. Många rätt oseriösa, "vad-vill-dom-med-det-här?" förslag. Hyffsat många "inga invändningar" eller "ställer mig likgiltig" också. Men det var ett par bra ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0