Enjoy the silence

Svenska herrlandslaget kommer till Stenungsund imorgon. Ingen vet om det, knappast någon bryr sig. När jag i ren eufori påpekade detta förra veckan någongång, möttes jag av "MMm!" Det pratas inte om det på skolan.
Visserligen kommer varken Zlatan, Allbäck, Larsson, Kjellström (?) eller Ljungberg, så det är B-laget som kommer. Den enda som kommer, verkar vara Åmåls kommun med tre turistbussar plus "hundratals journalister och tusentals ivriga fans" Så jag åker till Östersund med gott samvete.

GP (Göteborgsposten) hade ett repotage om Stenungsund i morse. Ironiskt nog visste få om det, inga brydde sig, utan längtade och väntade spänt på VM i dragkamp i september. Säger en del om Stenungsund.

Idag har jag grym träningsvärk. Det smärtar att gå nerför i trappor. Uppför är heller ingen höjdare.

Borde göra ett ryck och börja packa. Eller kanske tänka på att packa.

För övrigt är jag alltid inställd på att jag kommer missa bussen. Oavsett hur tidig jag än är. Lite jobbigt. Jag har ingen närtidsuppfattning som går att skryta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0