Fyra anledningar till att inte gilla (hata)

Jag förbannar mig själv för att jag lägger ner överdrivet mycket tid på att gnälla på grannarna. Läs grannen. Vuxenpoäng och penionsvarning, ja visst. Men det här känns rätt väsentligt....

-Mina syskon får inte bygga kojor i bergen. Motivering: De är för fula. Det ser skräpigt ut. Pinnarna åker ner på vägen.

Vägen är hans mission från Gud. Hans mening i livet. Hans skötebarn, allt han äger och har, allt han bryr sig om, allt han lever för, säkert hans enda motivering till att leva. Förutom maskrosorna och mödarsniglarna, då.

-Han vill att vi ska såga ner våra fantastiska körsbärsträd. De är jättehöga och perfekt som solskydd. Dock lite för höga för att kunna nå bären. Endast skatorna kan.
Motivering: Han kunde köpa nya träd till oss, lägre. De tog utsikten till grannens tomt. Men skulle inte förvåna mig att han gnällde på dom bara för gnällandets skull.

-Vi får inte plocka björnbär på en annans mans tomt vid vägkanten.
Motivering: Mannen hade sagt till honom att han skulle säga till oss att vi inte fick göra det, för det var inte vår tomt.
Vi gick för att fråga mannen O. Han sa att vi gott kunde strypa L, för han hade bara hittat på. Loser.

-Han gnäller på våra maskrosor. Erbjuder sig att klippa bort dom....

Kan han inte ta och bara köra upp sina snökäppar på ett obehagligt ställe?

Kommentarer
Postat av: Joakim

Skön blogg vad tycker du om min Ha de gott //Spanarn

http://hygienkonsult.blogspot.com

2008-05-12 @ 00:04:59
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com
Postat av: Tove (the one and only)

Okej......... Men vem är du?

2008-05-12 @ 21:39:09
URL: http://interntmedt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0