Gräsrot!

Jag är pissed off på grannarna. Att de bara måste klippa gräset på en fredag? What the hell? Och sällan synkar de så att de klipper gräshelvetet samtidigt. O nej. En kör igång på lördagar klockan nio en stilla morgon.
Självklart den som bor närmast oss. En annan tar sig samman sin äng klockan 17-19 på lördagkväll.
En annan granne drar igång - typ nu.

Så håller det på, hela sommaren. Och är det inte gräsklippning så anmärker nån på att vi har för många maskrosor, och vinden blåser in fröna på hans tomt. Stackare!

Nu är det förresten så att det är en vacker skara på sju familjer, varav fyra är pensionärer och kan klippa gräset på tisdag förmiddag.

Så icke att man kan ligga i hängmattan och skriva svar på motioner. (Astråkigt) Eller titta upp i körsbärsträden. Då kommer mina syskon ut och ska spela fotboll. Och missar såklart helt oskyldigt målet.

Det finns ju inte bara gräsklippare heller.

Inte nog med det. Mamma har köpt fel paljetter. Jag kan inte vara kreativ på bilden på måndag och tisdag. Nationella i franska idag. Återigen fick hälften närmast självmordstankar. Plus att vi fått en CP uppgift. En kontaktannons som handlar om en sexmissbrukande gubbe. Han är helt störd. Och den ska vi skriva ett svar på. Jag är förolämpad att ens behöva svara. Vad vill läraren med uppgiften?

Förresten är en trettiondel av min klass så himla kompetensbefriad. Han behöver intellektuell vård, omgående. Ingen EQ, ingen IQ. Han har ingen hjärna över huvudtaget. Stackare.

Är bjuden på hederligt kalas. Så himla kul. Hos kompis A. En av 13 A namn. Kan ej nämna dom, censurerat.

Förresten inte så himla konstigt att ungas intresse för politik är bristande. Mitt intresse kan benämnas bristande. Att läsa motion efter motion om katters rättigheter, eller att nån konstig lag som bara gynnar 1 % av norrmännen. Jag ger snart upp. Och jag har bara hunnit till sidan 14. Sidan 14 av 128. Har inte räknat hur många motioner de lyckats klämma in, och tänker inte ta reda på det heller. Allt för att gynna mitt humör.

Men jag kom på en smart grej. (läs Sven tipsade) om jag bara läser "vi/jag yrkar att-stycket" går det bra mycket fortare. Kanon!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra helg! ♥

2008-05-09 @ 17:31:37
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Tove (Jag)

Jaha. Tack (?). Omtänksamt av dig. Vem du nu är.

2008-05-09 @ 17:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0