H: Nu skiter vi i den här jääävla orienteringen!! Orientering är inget för esteter!

Vi hade orientering på gympan. Alltså, jag vet inte vad det var som gick fel, men så gott som alla hade sin egen tragedi att berätta.

TL sprang rakt ner i en bajscistern, jag svalde en flugsvärm, fick stå och hyperventilera ett tag, Tobias sprang nästan in i en död räv, Helena skrek till som bara den, Ylva skar upp hela benet, Helena och Tobias tjaffsade om var den där orienteringsstationen egentligen fanns, och några gick vilse.....

Idag har vi lärt oss att man inte behöver oroa ihjäl sig för NP i matte. Det är inte farligt.
Det är efter man ska oroa sig. En eloge och stort tack till G som påpekade detta och stöttade, sa några valda ord på MSN!

När jag stod och räknade bilar på parkeringen till Excelarbetet med Fanny, ringde plöstligt TT och ville veta var MpOrust stod i EU frågan. (Om vi ska gå ur eller vara kvar)
Vi hade möte om det idag, typ nyss, väntar på att de ska ringa tillbaka. Ingen förlust om de inte ringer tillbaka, iofs.

Mitt bland alla gärdesgårdar ringde en annan och ville veta lite politiska ståndpunkter. Roligt, men lite, lite jobbigt.
Mötet med MpOrust pågick från 16.15 tills nu - 20.00, här hemma. Jag är sjukt trött. Och fattar jag mer? Njae.

Förresten. Samma dag som jag åker upp till Ö-sund, vem kommer inte till Nösnäsvallen om inte svenska landslaget i fotboll. Attans. Vilken j*vla tajming. De stannar i nån vecka, kanske två. Två matcher till allmän beskådan. Fatta, det är 50 meter från skolan. Många som kommer vara inne på skolan den veckan......
Oscar och Marcus lär ju sitta klistrade nånstans utmed vallen. Det är nästan för bra för att vara sant. Och så är man inte hemma. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0