Kristdemokraternas nya våg.

Jag lyssnade på Kvällspasset i P3 för en stund sedan. Kristdemokraternas nye ansikte utåt i ungdomsförbundet var där. Kommer inte ihåg hans namn.

Han kunde mycket väl tänka sig att muslimerna kunde ta stor plats inom kristdemokraterna. De hade samma kristna/muslimska värderingar. Okej.

För mig som är en kristdemokratiskanalytisk amatör låter det dock lite bakvänt. Kd tål (?) ju inte ens homosexuella.
Han tyckte att Kd var ett parti för alla, alla personer med alla olika värderingar. Kristen tro behövde man inte heller ha.

I mina öron låter det som han kan få en disktret tillrättavisning av någon kristdemokratisk höjdare imorgon. Men jag vet heller inte vilka moderna tag Kd tagit på senaste tiden.

Men jag trodde dock blint att Kd var ett konservativt parti.

På tal om att reta upp sig, herr Fritzl i Österrike tyckte inte alls att han var ett monster, nehej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0