Odysséns Hades är ingenting mot Dantes Inferno.

TT ringde på bussen. Hon lyckas alltid ringa när det passar sig minst. Den här gången ställde hon samma frågor, och jag svarade......

NP muntliga i franska var helt sinnesjukt. Skjut mig. Hur kan 10 minuter vara så långt? Det var en himla tur att alla som kom ut såg förkrossade ut, helt askgrå i ansiktet, man såg i deras blickar att deras kommande betyg bara fladdrade förbi. Hon spelade in hela konversationen. Det var det svåraste jag varit med om på väldigt länge. Hur tänkte hon? Hon lägger ribban efter de två i klassen som redan kan allt. Man skulle kunna tro att de föddes i Marseille. Däremellan finns inget mellanting, längst ner i feodalsamhället, dvs alla andra, finns resten av klassen. Rätt desperata små varelser, eftersom hon förväntar sig att vi kan en massa.

Annars är det lugnare än igår. Jag har kommit fram till, slutligen, att läget är under kontroll. Iallafall under kontroll tills nästa måndag. Sen bryter helvetet ut, Dantes inferno traskar in i vår korridor. Alla lär bli passiva A-lagare. Allt inför betygs-slutspurten. Kan bli spännande att se hur samtliga reagerar. Kan bli en tragisk syn. Men en sak är tämligen säker, när min klass (dvs esteter) blir stressade blir de flesta okontrollerbara och väldigt flummiga. Vilket kan bli en härlig syn. Särskilt för naturarna som har sin korridor rakt ovanför vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0