Bite it.

Lyssnade en stund på ett program i P1. Mona Sahlin intervjuades - jag har sagt det förut, och jag säger det igen:
Vad är det med henne? Ingenting hon släpper löst utanför hennes mun låter ju trovärdigt, läser hon innantill?
En annan grej som hon säger, eller uttalar, som jag stör mig på är att hon säger
"and vänder". Hon får sluta säga anD vända i varje mening. Och som alla sossar säger de "vi socialdemokrater" om allt och alla.

Eftersom sossarna har kommit på att de inte klarar nästa val utan stöd från mp och v, så har de helt sonika bestämt sig för att ett samarbete vore taktiskt. De samarbetet passade sig verkligen inte före valet. Jag tycker att det inte finns plats för två allianser, eller koalitioner i svensk politik. Bildas det "två läger" är kopplingen till USA's system inte allt för långt borta, och jag tror att sd kan skaffa sig ett rejält uppsving. Det är inte bra med två "pakter". Inte nyttigt. Folk fattar ju att den demokratiska effekten minskar när allt numera måste gå via sossarna och moderaterna (känns det inte väldigt lockande att kalla moderaterna för "moddar"??)
Speciellt inte med Mona Sahlin i vänsterspetsen. Ponera att hon skulle bli statsminister, hon är ju så givmild att svensk ekonomi skulle bli ännu sämre än vad den redan är. Hon vill ge bidrag till allt och alla som råkar vara en levande organism.

Som medlem i ett parti, råkar vara mp, så känns det inte bra. Jag vill inte vara en del av Sahlins politik. För jag är ju en del av den nu? Dessutom känns det väldigt tråkigt och meningslöst med politik överhuvudtaget. Och det är inte bra. Det måste kännas som om det man tycker kan ha en betydelse i sitt eget land. Mp har tappat greppet, stinget. Att alliera sig med s måste inte alls vara nödvändigt. De blir starkare på egna ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0