Buss 377 till helvetet.

När jag hade åkt buss i en hel timme hade jag inte ens kommit över till rätt sida Orust. Vad är det med Västtrafik?
Det tar drygt 40 minuter att åka från öns västligaste kust till östligaste. Med bil. En timme med buss, och jag kom fan aldrig till mitten. Jag åkte på vägar som jag aldrig trodde fanns. Busschaffören fixade inte heller att prata i micen så man förstod vad han sa. Allt han sa tolkades till "ÄNDSTATION" Han kan också ha sagt "Använd reflex för h-e."

Jag säger ju att Västtrafik borde jobba med det yttre (eller inre). Som helvetestanten häromdagen som fick rådamp på en kille som inte hejade. Bussen var överfull och skulle precis gå från skolan. Bussar köade bakom. Hon ställde sig i gången och skrek: "I Sverige hejar vi faktiskt på bussarna. Men VISST, jag kan öppna dörrarna så kan du gå?!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0