"...On the borderline..."

Idag gick larmet i matsalen. Vad det var för slags larm vete sjutton, men att det lät suspekt vet jag. Det utslöstes bara i matsalen. Inte ett brandlarm, för det utlöstes inte i själva köket, utan i själva salen.

Reaktionen hos oss blev. Ingen. Noll.

Typ fyra, fem klasser som inte rörde varken en fena eller min. Matsalspersonalen brydde sig inte heller. Det var dagens roliga grej. Räkna då ut hur kul vi hade.

Larmet gick hela tiden, under fem minuter. Det verkade sätta igång varje gång då en naturare lyfte sig från stolen. De satt nämligen längst ner, och det sammanträffade verkligen på ett konstigt sätt.

Jag är så tät i näsan att jag varken kan prata, andas eller göra något normalt. Det är väldigt jobbigt. Nässprayen är såklart slut.

Nej. Men Grattis Mårten som fått med en låt i Melodifestivalen. Hah. Så det här med att "vägra Melodifestivalen 2009" är ju kört, redan nu. Ni som läste här redan förra vintern, och som känner mig, vet ju mitt motsånd till allt vad Melodifestivalen heter. Men förra året var jag ju tvungen att kolla på Björn Gustavsson. SVT har mig i en fälla.
Min stolthet bevarade jag iallafall lite genom att inte låta låna Christina Agiluera's  skiva på mitt bibliotekskort. Nånstans går gränsen. Det ska gudarna veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0