Other side of the moon

Jag ska på kongress på fredag. Och oj vad insatt jag är. Vet inte ens vad det hela handlar om. Bara just EU-parlamentariska valplattformer. Vilket säger jättemycket, eller ingenting. Vad är det? Vill jag ens gå?
Skulle inte jag säga upp mitt medlemsskap i det där förbannade partiet?

Tittade på partiledardebatten igår. Mona Sahlin får ta och skärpa sig. När Maria Wetterstrand får kritik, syns det inte på henne. Hon kan ta kritik på ett distanserat sätt. Det kan inte Mona. Hon sitter och blinkar och ler och har sig. Anledning?

Det är en debatterandes akilleshäl. Det får inte synas. På några villkor. Man får inte visa att man blir berörd på ett eller annat sätt. Varför poängterar alltid alla sossar att "vi socialdemokrater anser att..." Skit i det! Vi fattar att ni är sossar. Det är antagligen ett retoriskt knep, men det funkar inte. Punkt.

Jag är förkyld. Har ägnat hela dagen åt att sova och att titta på teve. Gud vad tråkigt. Exakt ingenting på teve. Huvudvärk.
Ska till doktorn på onsdag. Rutinkontroll. Ska passa på att kolla ryggmärgsvätskegrejen igen, då jag tror att symptom återuppstått. Jag blir så trött. Remiss från Gbg har jag inte fått. Kommer jag få en, ens? Tveksamt.

Frisk som en nötkärna eller inte ska jag pallra mig till skolan imorrn. Bild och en dramapjäs lockar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0