Så länge hjärtat det slår så är jag din vän.

Begravningen är över, allt är över nu.

Jag har aldrig gråtit så mycket så länge i hela mitt liv. Av skaran som satt i kapellet kändes det som om det bara var jag som grät. Vilket det nog var. Alla andra satt tysta och koncentrerade sig på sina händer.
Personligen tycker jag att prästen sög. Inte bara därför att jag inte tror på det hon sa, utan för att hon vär kylig och inställsam. När hon jämförde mormors liv med hennes vissnande rabatt vände det sig i magen på mig.

****

Att vara fotograf är lite frustrerande. Dels att man själv aldrig är med på ett enda foto själv, dels att man måste ta med sig kameran överallt. För är det någon gång som man ser ett bra motiv så är aldrig kameran med. Så därför måste den ju med. Jämt.

Hörde en bra låt idag. Med Amy Mc...nånting, med låten, Where do you gonna sleep tonight? Kanske?? Hette den det? Bra var den iallafall.

Det har varit en bra helg. Är fortfarande kvar i Småland. Vackrare här än hemma, höstmässigt.
Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Jacob

Väldigt fint skrivet om din mormor. Det om prästen kanske inte var så positivt, men det är skönt att någon vågar bli arg på något av det mest tabu-belagda som finns.



Förresten, "This Is The Life" av Amy MacDonald heter låten.

2008-10-06 @ 19:14:59
URL: http://guiltypleasuresmedmera.blogg.se/
Postat av: Tove

Åh! Tack. :)



Hon sa massa saker som tydligen "skulle kännas bättre för oss", men som hon inte hade en aning om. Hon försökte t.ex. berätta för oss hurdan hon var. Jag bad inte nån förbannad bön, eller sjöng nån psalm. Kändes bara totalt fel. Jag tror att mormor har det fint iallafall!

2008-10-07 @ 18:11:32
URL: http://interntmedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0